Bistand til testutvikling - Brønnøysundregistrene

Startdato:
Konsulenten må kunne starte innenfor perioden 05.01.2026 – 15.02.2026
Sluttdato:
15.08.2026
Opsjon:
Varighet:
6 måneder med opsjon for Brønnøysundregistrene til å forlenge avtalen med inntil 6 måneder. Avtalen kan derfor maksimalt ha varighet på 12 måneder.
Leveranseform:
Hybrid
Søknadsfrist:
06.12.2025
Oppdragets overordnede formål

For å sikre en smidig overgang for Brønnøysundregistrenes nåværende tjenester fra Altinn II-plattformen til ny teknologisk plattform - Altinn 3, har vi behov for å styrke kapasiteten i teamet, og ønsker derfor å leie inn en ressurs innen test-/testutvikling, spesielt rettet mot testautomatisering, til prosjektet reetablering av tjenester fra Altinn 2 til Altinn 3.

Nærmere beskrivelse av oppdraget

Som testutvikler er konsulentens hovedoppgave å designe, utvikle og vedlikeholde testautomatiseringsløsninger som sikrer kvaliteten på våre løsninger.

Konsulenten skal jobbe tett med våre utviklingsteam for å bygge robuste og effektive tester som dekker applikasjoners funksjonelle og ikke-funksjonelle krav.
I tillegg vil konsulenten samarbeide med andre testfagpersoner for å videreutvikle automatiseringsstrategier og implementere beste praksis innen testautomatisering.

Arbeidsoppgaver

1. Utvikle og vedlikeholde automatiserte tester for både frontend- og backend-komponenter

2. Jobbe tett med våre utviklingsteam for å bygge robuste og effektive tester som dekker applikasjoners funksjonelle og ikke-funksjonelle krav

3. Bidra til å bygge og integrere en kontinuerlig integrasjons- og leveranseprosess (CI/CD) med testautomatisering som en sentral del av kvalitetskontrollen

4. Jobbe tett med test ansvarlige og utviklingsteam for å identifisere og gjennomføre forbedringer som øker effektiviteten i testa utomatiseringen

5. Delta i utformingen av testautomatiseringsstrategier sammen med hoved testleder, utviklere og test ansvarlige for å sikre en helhetlig og optimalisert testprosess

6. Utføre analyser og feilsøking ved funn av defekter

Rollen

1. Konsulenten skal jobbe i et tverrfaglig team som skal løse oppgaver knyttet til reetablering av tjenester fra Altinn 2 til den nye Altinn 3-plattformen.

2. Konsulenten vil inngå i et fullverdig produktteam og samarbeide med andre team i BR. Vi forutsetter gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og evne til å etablere og opprettholde gode relasjoner i organisasjonen.

3. Vi forventer også at konsulenten deler kompetanse, og har evne til å kommunisere tekniske konsepter tydelig (muntlig og skriftlig) til både tekniske og ikke-tekniske interessenter/prosjektdeltaker

4. Konsulenten må videre kunne håndtere å arbeide i et hektisk miljø med høy aktivitet og tett samarbeid med andre teammedlemmer/ prosjektdeltakere

5. Ved behov skal konsulenten også kunne bistå i andre satsninger, prosjekter eller oppgaver ved Brønnøysundregistrene.

Om vi har innleid konsulent(er) i rollen pr. i dag:

Vi har p.t en innleid konsulent i denne rollen, på utløpende avtale.

Arbeidssted

Utover kravet om antall opphold i Brønnøysund nedenfor, kan arbeidssted være konsulentens eget arbeidssted, hjemmekontor eller i Brønnøysundregistrenes lokaler i Oslo.
Sistnevnte forutsetter imidlertid ledig kapasitet og at det er hensiktsmessig/ønskelig for Kunden.
Konsulenten(e) kan derfor ikke basere seg på å jobbe der.
Det er kun reise tid til Brønnøysund som vil bli kompensert.

 

Opphold i Brønnøysund

Det kan bli behov for omtrent 1-2 reiser til Brønnøysund i avtaleperioden à 4 dager(mandag – torsdag). Hvis avtalen blir forlenget, kan det bli behov for ytterligere 1-2 reiser à 4 dager pr. periode à 6 måneder.

Kompetanser
Testautomatisering
Teamledelse